Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Świerklańcu z siedzibą w Nakle Śląskim

ul. Główna 62, 42-620 Nakło Śląskie

 

Deklaracja dostępności (RAPORTY w załączeniu)

DEKLARACJA  DOSTĘPNOŚCI


Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Świerklańcu z siedzibą w Nakle Śląskim zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej https://swierklaniec.naszops.pl/bip zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji strony internetowej: 2015-06-29

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2015-06-29

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-30

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej (i nie tylko) prosimy o kontakt z panią Eweliną Radecką, telefonicznie: 0323902188, wew. 22 lub w formie elektronicznej, na następujący adres e-mail: radecka@swierklaniec.naszops.pl . Tą samą drogą można również składać wnioski
o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje
o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy
niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności
lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Treści niedostępne:

  • brak opisów alternatywnych i tytułów dla niektórych zdjęć i grafik lub opisy alternatywne
    nie spełniające w pełni wymogów wytycznych WCAG,
  • brak audiodeskrypcji dla materiałów video/multimedialnych,
  • umieszczone w serwisie filmy nie mają dołączonych napisów ani tłumacza języka migowego,
  • brak mapy serwisu,
  • niektóre linki nie posiadają treści ani tytułu lub alt zawartego obrazu jest pusty lub go brakuje,
  • niektóre linki nie są dostępne podczas nawigacji za pomocą klawiatury,
  • nie wszystkie osadzone dokumenty PDF są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidomych i niedowidzących lub są skanami dokumentów,
  • niektóre linki w treści zawierają jako opis fragment adresu URL.

Wyłączenia:

  • pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
    • pochodzą z różnych źródeł, zostały wytworzone przez inne podmioty i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów -
      nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych,
    • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych,
      co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
    • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
    • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji – np.: pliki udostępniane
      są dla programistów i opisują schemat dokumentów,
    • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
    • część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
  • nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR,
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności,
  • dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

 

Dostępność architektoniczna:

 

- dojazd:


            Naprzeciw budynku Ośrodka, po drugiej stronie jezdni oraz w niedalekiej odległości
od samej siedziby (ta sama strona jezdni) znajdują się 2 przystanki ZTM „Nakło Śląskie”.

Dostępne linie autobusowe to: 5, 151, 192, 646, 738, 780.

W rozkładach jazdy wskazane są linie, których obsługa odbywa się przy użyciu pojazdów niskopodłogowych.

- dostępność wejścia:


          Ośrodek Pomocy Społecznej w Świerklańcu mieści się w Nakle Śląskim, przy ulicy Głównej 62, na parterze budynku. Wejście główne, do którego prowadzą kilkustopniowe schody
oraz podjazd dla wózków, jest ogólnodostępne w godzinach pracy Ośrodka. Ze względu
na parkujące w okolicy samochody i bliskość jezdni należy zachować ostrożność. Ponadto korytarz główny w budynku Ośrodka oraz jego korytarze wewnętrzne przystosowane są do osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. 

- dostępność parkingu:

           Obok budynku i w najbliższej okolicy znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe.
Ze względu na obecność innych instytucji w sąsiednich budynkach oraz dużą liczbę odwiedzających je osób mogą występować czasowe problemy z dostępnością wolnych miejsc.
W niedalekiej odległości od wejścia głównego, znajduje się 1 miejsce parkingowe wydzielone
dla osób niepełnosprawnych. Posiada ono oznakowanie pionowe oraz poziome, z użyciem koloru niebieskiego.

- dostępność toalet:

            Na parterze budynku znajduje się jedna ogólnodostępna toaleta. Jest ona jedynie częściowo dostosowana do osób niepełnosprawnych. Posiada uchwyty stałe, brak jej odpowiedniej powierzchni, uchwytów uchylnych i systemu przyzywowego.

- dostępność obsługi/pracowników:

            Na parterze budynku, zaraz przy wejściu głównym znajduje się tablica informująca o rozkładzie biur i pomieszczeń w Ośrodku. W każdej chwili istnieje możliwość podejścia pracownika właściwego działu merytorycznego (po jego telefonicznym powiadomieniu/wezwaniu, w szczególności przez pracowników PUNKTU INFORMACYJNEGO Ośrodka, znajdującego się tuż obok drzwi wejściowych do Placówki, parter, pokój nr 6), do interesanta i jego obsługi w dogodny dla niego sposób.

- dostępność informacji głosowych: BRAK.

- dostępność pętli indukcyjnych: BRAK.

 

W budynku brak oznaczeń w alfabecie braila oraz oznaczeń kontrastowych
lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Brak tłumacza języka migowego.
Zapotrzebowanie na tłumacza należy zgłaszać drogą elektroniczną (kierownik@swierklaniec.naszops.pl) lub telefonicznie (032/3902188, wew. 21),
z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.

 

 

Informacje

Liczba wyświetleń: 536
Utworzono dnia: 30.03.2020

Historia publikacji

  • 09.12.2021 20:59, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności (RAPORTY w załączeniu)
  • 09.12.2021 20:45, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności (RAPORTY w załączeniu)
  • 08.04.2021 13:33, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności (RAPORTY w załączeniu)